Czy programy lojalnościowe dla pracowników są potrzebne?

Czy programy lojalnościowe dla pracowników są potrzebne?

Wykorzystywanie programów lojalnościowych w firmach zatrudniających pracowników to coraz powszechniejsza praktyka. Szczególnie w czasach, gdy mamy do czynienia z rynkiem pracownika bardzo istotne jest, aby przyciągnąć jak najlepszą kadrę, która będzie zainteresowana dodatkowymi – pozapłacowymi benefitami w firmie. Ponadto programy lojalnościowe są potrzebne, aby dodatkowo scalać całą społeczność i sprawić, aby poszczególne osoby korzystające z systemu lojalnościowego nabrały poczucia przynależności do większej grupy. Jakie korzyści wiążą się z wprowadzeniem programów lojalnościowych w firmie?

Na czym polegają programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe różnią się ze względu na rodzaj, a tym samym zasady i możliwe do osiągnięcia benefity. Najpopularniejszymi systemami są programy pieniężne powszechnie stosowane przez sieci handlowe wobec swoich klientów. Tego rodzaju akcje polegają na wydawaniu przez klientów określonych kwot w sklepie i następnie w zamian za wydane kwoty odbieranie zniżek, bonów czy kuponów. Postępy użytkownika najczęściej można śledzić za pośrednictwem dedykowanej aplikacji lub poprzez konto klienta na stronie www. Innego rodzaju programy lojalnościowe to specjalne karty klienta dla pracowników, na których znajduje się określona kwota do wykorzystania lub karty wstępu. Często spotykane są jeszcze vouchery np. do kina czy restauracji. Możliwości jest całe mnóstwo, a korzystanie z tego rodzaju systemów lojalnościowych sprawdza się zarówno w mniejszych firmach, jak i korporacjach. Pracownicy o wysokich kwalifikacjach, mogący przebierać w ofertach pracy, zwracają często również uwagę na system lojalnościowy funkcjonujący w danym przedsiębiorstwie. Warto więc wybrać program, który będzie przynosił pracownikom realną korzyści i dobrze wpisze się w rynkowe trendy.

Zalety programów lojalnościowych dla pracowników z perspektywy firm

Zalet systemów lojalnościowych dla pracowników niosących korzyść firmom jest całe mnóstwo i należą do nich:

  • Lepsza motywacja pracowników – z pewnością wszystkie dodatkowe benefity oprócz pensji dobrze motywują pracowników do jeszcze lepszej pracy i utrzymania danego stanowiska. Dobrze dobrany program lojalnościowy może mieć bardzo duże znaczenie i stać się czynnikiem, który sprawi, że wiele osób zaangażuje się jeszcze bardziej w to co robi, aby nie stracić dostępu do tego rodzaju programu.
  • Przyciąganie lepiej wykwalifikowanej kadry – firma oferująca ciekawy program lojalnościowy dla pracowników ma z pewnością większe szanse na rynku ofert niż ta, która niczego dodatkowo nie proponuje. Headhunterzy prześcigają się w pozyskiwaniu jak najlepszych pracowników i bardzo dobrze widziane jest obecnie zaproponowanie dodatkowych benefitów, chociażby w postaci dobrze dobranego programu lojalnościowego.
  • Nawiązanie więzi z pracownikami – wprowadzenie programu lojalnościowego pozwala na zbudowanie więzi z pracownikami. Z pewnością trudniej będzie rozstać się z przedsiębiorstwem, które dba o rozwój swoich pracowników i zapewnia dodatkowe benefity. Dla wielu osób na pewno jest to czynnik, który bardzo doceniają i z którego chętnie korzystają.
  • Budowanie społeczności w firmie – przynależność do systemu lojalnościowego dla pracowników z pewnością sprzyja budowaniu społeczności w firmie, która lepiej funkcjonuje i jest ze sobą bardziej zżyta. Pracownicy mogą wymieniać się opiniami na temat programu czy nagród, które utrzymali, co z pewnością stanie się dla nich miłym doświadczeniem.
  • Praca nad wizerunkiem pracodawcy – wprowadzenie programu lojalnościowego może być także elementem pracy nad wizerunkiem danego przedsiębiorstwa i próbą dołączenia do organizacji, w których panują wyższe standardy zarówno pod kątem realizacji usług, jak i standardów pracowniczych.

Korzystanie z systemu lojalnościowego to klasyczna sytuacja win-win, w której korzyści odnosi zarówno pracodawca, jak i pracownicy. Dzięki dołączeniu do systemu lojalnościowego mają oni możliwość zaoszczędzenia gotówki, skorzystania z bonów na usługi, które ich interesują, poszerzania własnych kompetencji lub umiejętności w ramach skorzystania z voucherów np. na kursy językowe, lepszej integracji w zespole, czy dołączenia do akcji charytatywnych, które pozwalają na samorealizację i zdecydowanie poprawiają nastrój wewnątrz firmy.

Warto wprowadzić tego rodzaju rozwiązanie, aby dać radość pracownikom i uzyskać wymierne korzyści dla firmy.

Zobacz ofertę na stronie głównej